Проведените през последните години изследвания доказват, че този чай прави почти чудеса като защитава сърцето и кръвоносните съдове, подпомага отслабването и предпазва от рак.
Разбира се, векове наред чаят е бил предпочитана напитка в Далечния Изток. Днес по-голямата част от света е открила невероятния му вкус, както и ползите от него. Независимо от вида, чаят винаги е бил препоръчван заради множеството си ползотворни ефекти върху здравето – от отслабване до предпазване от рак.
Китайският черен чай Оолонг (Oolong) е известен още под названието Wu-Long. Има няколко версии за произхода му, но всички те го отнасят към периода преди 400-500 години в провинцията Фуджиян в Китай - място, което и днес още е известно като най-едно от най-чистите на света. Днес чаят се отглежда и в Тайван. Черният китайски чай Оолонг е окислен и огнен, което му придава специфичен, силен и запомнящ се вкус и цвят, различаващ го от останалите.
Факт №1: Оолонг изгаря мазнините
Според изследване, публикувано през 1999 г в International Journal of Obesity and Related Metabolic Disorders Оолонг помага за отслабването, като намалява усвояването на мазнините от храната. Ако червата не усвояват мазнините, се постига същият ефект, както и ако тялото изгаря мазнини. Какъв по-лесен начин да отслабнете?
Факт №2: Оолонг предпазва сърцето и съдовете
Повечето от изследванията върху оолонг са установили, че хората, които го пият редовно (по две или повече чаши на ден) имат по-ниски нива на холестерол в кръвта и по-рядко страдат от сърдечни заболявания. Освен това чаят помага на хората със сърдечна недостатъчност или прекарали удар да се възстановяват по-бързо.
Факт №3: Оолонг подобрява нивата на глюкозата при диабет
Според резултатите от едно изследване, публикувано през 2007 г в Journal of Exercise Physiology, консумирането на 75 мл чай Оолонг понижава нивата на кръвната захар средно с 11 mcg без да се стига до състояния на хипогликемия. И всичко това само след една чаша!!
Факт №4: Оолонг има антиоксидантни свойства и предпазва от рак
Специалистите, изследвали свойствата на чая през последните 10 години, многократно са констатирали, че всички видове чай, а особено много Оолонг, съдържат антиоксиданти. Изследванията дори сочат, че пушачи, които пият по четири чаши чай на ден, са с осезаемо по-ниско ниво на увреда на ДНК-клетките. При проведените изследвания е констатирано, че пиещите Оолонг по-рядко заболяват от рак!
През последните години Оолонг се доказва все повече като здравословна част от всяка диета. Със съдържание на кофеин наполовина по-малко в сравнение с кафето, този чай има потенциала да бъде напитка, подходяща за всеки по няколко пъти на ден.
Публикувана във
ЛЮБОПИТНИ
Споделяне в обществена мрежа
Още в категорията:
« Пиян турист яхна акула, без да разбере, тя умря
Лененото масло: защо, кога и колко »
Add comment
ПОТРЕБИТЕЛ
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
Последни
Най-четени
Коментари
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
Последни
Top
-
ВАЖНО,АКО ИСКАТЕ ДА ПЕЧЕЛИТЕ! WAZZUB е новия конкурент на Google,…
Oт Ина Кръстева
Активен Събота, 28 Април 2012 07:57
-
Преди изборите: г-н Хасанов, след изборите:Айде бе мангал мръсен.
Oт дяда Вася
Активен Понеделник, 02 Април 2012 21:01
-
Dika ti go pobedi
Oт pepi
Активен Неделя, 15 Януари 2012 02:16
-
Dika ti go pobedi
Oт pepi
Активен Неделя, 15 Януари 2012 02:15
-
Много лесно изглежда, ще го пробвам днес :)
Oт Дневно.БГ | Последните новини, винаги свежо!
Активен Събота, 03 Декември 2011 23:11
-
Изот Девелопов Пълдинов - правеца
(5)
Награда ще спечеля ли ако стана топ коментатор... или то…
Публикaция на Сряда, 03 Ноември 2010 01:57
-
Venelin Manolov
(3)
Бързина,точност,коректност!
Публикaция на Неделя, 28 Август 2011 17:09
-
Milena Staneva
(1)
Коментара тук е излишен. Защо ли? Ами много просто. В…
Публикaция на Понеделник, 08 Ноември 2010 22:00
-
BgCode
(1)
Колега ти сам си пишеш и сам си коментираш. Сам…
Публикaция на Вторник, 09 Ноември 2010 23:54
-
teladrator
(1)
neka go sadqt toq nai setne :@
Публикaция на Понеделник, 27 Декември 2010 18:52
Най-добри автори
-
Цветелина Ангелова
(1)
Deep Purple
(3 коментари)
-
Изот Девелопов Пълдинов - правеца
(1)
Модул в модул за joomla 1.5
(6 коментари)
-
snake snake
(39)
Светът ще може да наблюдава рядко слънчево затъмнение
(0 коментари)
-
BgCode
(2)
Статистика на сайт с getclicky.com/
(0 коментари)
-
Daniela Stoeva
(1)
Една споделена изповед
(0 коментари)
