Събота, 05 Февруари 2011 22:15

За жените кафето е полезно, а вредно за мъжете

От БГНЕС
Оценете статията
(0 оценки)

050211-10Пиенето на кафе подобрява мозъчната дейност на жените в стресови ситуации, но вреди на мъжете, сочи ново изследване.

Капучиното или еспресото подобряват представянето на жените, когато работят с други хора, но същите питиета са вредни за паметта на мъжете и забавят вземането на решения, пише БГНЕС.

Психоложката д-р Линдзи Сейнт Клеър от университета в Бристол изследвала 64 мъже и жени, които били разпределени по двойки, всяка от които съставена от представители на един и същи пол.

Всяка двойка трябвало да извърши определен брой задачи, сред които да проведе преговори, да нареди пъзели и да реши задачи, целящи да проверят паметта на участниците. След това те трябвало да направят публични презентации, свързани със задачите им.

Единият човек в двойката трябвало да изпие кафе без кофеин, а другият - чаша кафе с високо съдържание на кофеин. Учените установили, че представянето на мъжете на тестовете за проверка на паметта "значително се влошавали" след изпиването на чаша кафе с кофеин.

Освен това те се нуждаели от 20 секунди повече, за да наредят пъзлите спрямо тези, които пиели кафе без кофеин. Жените обаче нареждали пъзлите със 100 секунди по-бързо, ако преди това са изпили кафе с кофеин. Предишни изследвания показаха, че кафето предпазва от диабет, Алцхаймер, проблеми с черния дроб и подагра.

Add comment




ПОТРЕБИТЕЛ

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

Коментари

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
  • Последни

  • Top

Светът в думи

 

nelipic_150
 Всеки чува, това което казваш. Приятелите слушат, това което казваш. Най-добрите приятели слушат това, което не казваш

 


SlivenCity.com © 2007 All rights reserved. За контакти slivencity@slivencity.com | Реклама