Все повече научни изследвания се опитват да направят разлика между двата пола и по отношение на това какво е най-полезно да присъства в храната на всеки един от тях. По-долу ви предлагаме препоръките в резултат на три от тях, цитирани от списание Prevention.
Кафето
2-3 чаши кафе дневно могат значително да намалят риска от инсулт при жените, твърдят експерти от Мадридския независим университет, които в продължение на 24 години са изследвали над 83 хиляди жени.
Според испанските учени обаче тази закономерност е налице само при жените със здрава сърдечно-съдова система. При проблеми в нея кафето не само няма да помогне, но и ще навреди.
За справка: инсултът е следствие от рязкото нарушение в кръвоснабдяването на мозъка (поради запушването, разкъсването или силното свиване на кръвоносни съдове). Без кислорода, който се доставя с кръвта, мозъчните клетки умират за няколко минути. Затова при инсулт оказването на незабавна помощ е от изключително значение. Според статистиката, инсултът е втората причина (след инфаркта) за преждевременна смърт.
Ябълките
Ябълковият екстракт намалява риска от рак, твърдят американски учени. Техните наблюдения показват още, че той забавя и растежа на вече съществуващо злокачествено образувание (например аденокарцином).
Специалистите от Университета на Пенсилвания отдават този ефект на съдържащите се в ябълките флавоноиди (които се срещат в голямо количество и в портокалите, гроздето, ягодите, сливите).
За справка: аденокарциномът е злокачествено образувание, възникващо в тъканите на жлезите. Той е най-честата причина за смърт в резултат на рак на гърдата, който е втората най-често срещана форма на рак (според статистиката, той се диагностицира при повече от 10% от жените на възраст от 13 до 90 години).
Фасулът
Фасулът съдържа голяма доза антиоксиданти и флавоноиди, които според резултатите от различни изследвания понижават риска от рак. Проведените от специалисти от Държавния университет на Колорадо опити са потвърдили предположението на изследователите: благодарение на тази диета заболеваемостта от рак сред животните е намаляла с почти 30%.
Любопитен е и фактът, че ефектът е бил еднакъв при всички сортове фасул, независимо от различното количество на съдържащите се в тях антиоксиданти и флавоноиди. Затова специалистите предполагат, че причината за антираковото действие е в друго вещество, което тепърва ще бъде установявано.
За справка: изследванията за това има ли и каква е връзката между храненето и раковите заболявания стават все повече. За момента броколито, чесънът, грейпфрутът се нареждат сред продуктите, които намаляват риска, а алкохолът (особено бирата) и мазните млечни – сред тези, които повишават този риск. Това важи в еднаква степен и за двата пола.
Понеделник, 28 Февруари 2011 13:57
Кафе, фасул и ябълки: основни храни за здравето на жената
От Здраве БГ
Пълноценното хранене предполага разнообразие от храни, както и тяхното правилно разпределение през деня.
Публикувана във
ЛЮБОПИТНИ
Споделяне в обществена мрежа
Още в категорията:
« Мирисът на пари стимулира продуктивността
Черният хляб предпазва от хипертония »
Add comment
ПОТРЕБИТЕЛ
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
Последни
Най-четени
Коментари
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
Последни
Top
-
ВАЖНО,АКО ИСКАТЕ ДА ПЕЧЕЛИТЕ! WAZZUB е новия конкурент на Google,…
Oт Ина Кръстева
Активен Събота, 28 Април 2012 07:57
-
Преди изборите: г-н Хасанов, след изборите:Айде бе мангал мръсен.
Oт дяда Вася
Активен Понеделник, 02 Април 2012 21:01
-
Dika ti go pobedi
Oт pepi
Активен Неделя, 15 Януари 2012 02:16
-
Dika ti go pobedi
Oт pepi
Активен Неделя, 15 Януари 2012 02:15
-
Много лесно изглежда, ще го пробвам днес :)
Oт Дневно.БГ | Последните новини, винаги свежо!
Активен Събота, 03 Декември 2011 23:11
-
Изот Девелопов Пълдинов - правеца
(5)
Награда ще спечеля ли ако стана топ коментатор... или то…
Публикaция на Сряда, 03 Ноември 2010 01:57
-
Venelin Manolov
(3)
Бързина,точност,коректност!
Публикaция на Неделя, 28 Август 2011 17:09
-
Milena Staneva
(1)
Коментара тук е излишен. Защо ли? Ами много просто. В…
Публикaция на Понеделник, 08 Ноември 2010 22:00
-
BgCode
(1)
Колега ти сам си пишеш и сам си коментираш. Сам…
Публикaция на Вторник, 09 Ноември 2010 23:54
-
teladrator
(1)
neka go sadqt toq nai setne :@
Публикaция на Понеделник, 27 Декември 2010 18:52
Най-добри автори
-
Цветелина Ангелова
(1)
Deep Purple
(3 коментари)
-
Изот Девелопов Пълдинов - правеца
(1)
Модул в модул за joomla 1.5
(6 коментари)
-
snake snake
(39)
Светът ще може да наблюдава рядко слънчево затъмнение
(0 коментари)
-
BgCode
(2)
Статистика на сайт с getclicky.com/
(0 коментари)
-
Daniela Stoeva
(1)
Една споделена изповед
(0 коментари)
