Някои разпространени твърдения за природни алтернативни лечения са напълно измамни. Дали поставянето на пакетче чай ще накара стресницата на устната да изчезне? Може ли с билки да бъдат облекчени симптомите на менопауза? И дали промиването с кисело мляко на интимните части ще излекува гъбична инфекция? А действат ли наистина червените боровинки при цистит?
Вероятно често ви се случва да се натъкнете на информация за подобен род - къде истини, къде слухове, разпространяващи се съвсем свободно от уста на уста и в интернет. Тяхното масово разпространение може да накара дори и най-големият скептик да прибегне към тях при нужда.
Но доколко природолечението наистина помага и още по-важното - дали няма да причини повече вреди от ползи? Отговори на тези въпроси може да откриете по-долу, където са разгледани едни от най-горещо препоръчваните природни лекове.
Киселото мляко може да спре гъбична инфекция
Вярно ли е? - Не
Гъбичните инфекции и техните симптоми - от интензивен сърбеж до изтичане на секрет (като пресечено мляко) - са причинени от прекомерен растеж на гъбичката кандида. Тъй като много проучвания показват, че киселото мляко може да стимулира растежа на полезни щамове бактерии в стомаха и червата, хората лесно се заблуждават, че то може също така да контролира развитието на кандида във влагалището. И благодарение на интернет този слух добива все по-голяма популярност.
За съжаление нито едно проучване не потвърждава схващането, че киселото мляко лекува или дори облекчава гъбична инфекция, твърди Мишел Къртис - професор по акушерство и гинекология към Медицинския университет в Хюстън, щата Тексас.
Същото важи и за промивките на влагалището с кисело мляко или поставянето на тампон, напоен с иначе така полезния млечен продукт. В действителност досегът на влагалището с киселото мляко може дори да причини или утежни гъбичната инфекция, тъй като то съдържа захари, които са подходяща среда за развитие на кандида.
Ако, базирайки се на предишен опит, сте убедени, че имате гъбична инфекция, по-добре използвайте специално предназначен за целта пробиотичен продукт или най-добре се консултирайте с гинеколог.
Черният кохош облекчава горещите вълни
Вярно ли е? - Да
Тази билка се извлича от растение, наречено Актеа рацемоза (Actaea racemosa). Проведени проучвания показват, че черният кохош може действително да намали горещите вълни и е включен в официалните препоръки на някои асоциации на лекари-специалисти по акушерство и гинекология.
Това му свойство се дължи на противовъзпалителния ефект на билката, твърдят експертите. Те съветват да се консултирате със специалист преди да започнете приема на черен кохош, за да уточните подходящата доза и продължителността на терапията. Уверете се вземате черен кохош, а не син, който е потенциално опасен.
Разтворими калциеви таблетки - за облекчаване на болезнените спазми по време на предменструален синдром
Вярно ли е? - Да
Понеже съществуват научни доказателства, че жените, страдащи от предменструален синдром (ПМС), имат ниски нива на калций, логично е допълнителният му прием да облекчи болезнените спазми, главоболието и гаденето, които съпровождат тази част от месеца.
В подкрепа на това твърдение проучване показа, че приемът на 600 мг калций два пъти дневно може да намали симптомите на ПМС. В друго изследване, проведено в Масачузетския медицински университет, се заключва, че консумиращите четири порции обезмаслено мляко жени намаляват риска от развитие на ПМС с 46%.
Забележка: Спазмите при някои жени са толкова тежки, че само лекарства с рецепта могат да ги облекчат. Ето защо, ако калцият не ви помогне, обърнете се към лекар.
Маслото от чаено дърво премахва пъпките
Вярно ли е? - Може би
Проучване, публикувано в British Journal of Dermatology, заключава, че приложението на екстракт от чаено дърво върху пъпките може да намали възпалението. Това масло притежава още противогъбично и антибактериално действие, твърдят някои експерти, като сравняват ефекта му с този на бензоил пероксида при лечение на акне.
Друга част част от дерматолозите не са дотам оптимисти. Те предупреждават, че маслото от чаено дърво може да причини обриви и дори мехури - при по-чувствителна кожа. Техният съвет за мазна кожа е лицето да се измива със специално предназначени за целта води, които съдържат салицилова или гликолова киселина.
Парата облекчава синусните главоболия
Вярно ли е? - Да
Инхалирането на пари прочиства носните ходове и освобождава налягането от синусите. За да усилите ефекта, можете да прибавите няколко капки мента или масло от евкалипт. Тяхната миризма предизвиква специфично усещане в обонятелните зони, което действа като естествен деконгестант.
Друго природно лечение е промиването на ноздрите със солена вода, което според скорошно проучване също може да облекчи симптомите на главоболие, причинено от повишено налягане в синусите.
Пакетче черен чай премахва стресница по устните
Вярно ли е? - Не
Ако се оставят без лечение, лезиите от херпес по устните (т.нар. стресници) се изчистват за няколко седмици - но кой иска да чака толкова време?
Въпреки че листата от черен чай съдържат танини (вещества, потискащи размножаването на вируси и бактерии), все още няма проучване, което достатъчно да потвърди положителния ефект на черния чай върху херпеса.
Сокът от червена боровинка предотвратява инфекции на уринарния тракт
Вярно ли е? - Да
Този популярен домашен лек определено не е поредната заблуда: авторитетни медицински институции и издания признават, че сокът от червена боровинка може да бъде ефективен в лечението на цистит и други уринарни инфекции. Много безкостилкови плодове съдържат проантоцианидини, които пречат на бактерията Escherichia coli да се прикрепи към стената на пикочния мехур и да причини инфекция.
Ако сте предразположени към цистити и уретрити, пийте всеки ден по една до две чаши сок от червена боровинка. Придържайте се към тези указания и, ако имате честа нужда от уриниране или чувство на парене - симптоми на уринарна инфекция.
Публикувана във
ЛЮБОПИТНИ
Споделяне в обществена мрежа
Още в категорията:
« Нов вид пчели са открити в Торонто
Страстта към към кафето е кодирана в гените »
Add comment
ПОТРЕБИТЕЛ
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
Последни
Най-четени
Коментари
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
Последни
Top
-
ВАЖНО,АКО ИСКАТЕ ДА ПЕЧЕЛИТЕ! WAZZUB е новия конкурент на Google,…
Oт Ина Кръстева
Активен Събота, 28 Април 2012 07:57
-
Преди изборите: г-н Хасанов, след изборите:Айде бе мангал мръсен.
Oт дяда Вася
Активен Понеделник, 02 Април 2012 21:01
-
Dika ti go pobedi
Oт pepi
Активен Неделя, 15 Януари 2012 02:16
-
Dika ti go pobedi
Oт pepi
Активен Неделя, 15 Януари 2012 02:15
-
Много лесно изглежда, ще го пробвам днес :)
Oт Дневно.БГ | Последните новини, винаги свежо!
Активен Събота, 03 Декември 2011 23:11
-
Изот Девелопов Пълдинов - правеца
(5)
Награда ще спечеля ли ако стана топ коментатор... или то…
Публикaция на Сряда, 03 Ноември 2010 01:57
-
Venelin Manolov
(3)
Бързина,точност,коректност!
Публикaция на Неделя, 28 Август 2011 17:09
-
Milena Staneva
(1)
Коментара тук е излишен. Защо ли? Ами много просто. В…
Публикaция на Понеделник, 08 Ноември 2010 22:00
-
BgCode
(1)
Колега ти сам си пишеш и сам си коментираш. Сам…
Публикaция на Вторник, 09 Ноември 2010 23:54
-
teladrator
(1)
neka go sadqt toq nai setne :@
Публикaция на Понеделник, 27 Декември 2010 18:52
Най-добри автори
-
Цветелина Ангелова
(1)
Deep Purple
(3 коментари)
-
Изот Девелопов Пълдинов - правеца
(1)
Модул в модул за joomla 1.5
(6 коментари)
-
snake snake
(39)
Светът ще може да наблюдава рядко слънчево затъмнение
(0 коментари)
-
BgCode
(2)
Статистика на сайт с getclicky.com/
(0 коментари)
-
Daniela Stoeva
(1)
Една споделена изповед
(0 коментари)
