Най-богати на фибри са зърнените и бобовите растения, зеленчуците и плодовете. Американското министерство на земеделието (USDA) препоръчва ежедневно в менюто да се включват храни съдържащи около 25 грама фибри за жените и 38 грама - за мъжете.
За сравнение, половин чаша варена леща съдържа 8 грама влакнини, половин чаша бадеми - около 9 грама, в чаша овесена каша се съдържат 4 грама, а в чаша сушени сини сливи - около 6 грама влакнини.
По време на изследванията си, д-р Икунг Парк проследява здравето на приблизително 400 000 души. През 1995 и 1996 г., когато наблюдаваните хора са били на възраст 50-71, всеки от тях е бил запитан какви са неговите хранителни навици. Освен това, изследователите са записали информация за физическото състояние на участниците, тютюнопушене, както и тяхното тегло.
По-късно учените са анализирали данните за смъртните случаи на участниците в изследването и са установили колко души са починали, на каква възраст и поради каква причина. От навиците в храненето им експертите са изчислили колко влакнини консумират ежедневно доброволците. Най-високите показатели са 29 грама за мъжете и 26 грама за жените. Оказа се, че тези, които спазват диета, с 22% по-рядко умират в ранна възраст.
Ако се разгледа причината за смъртта, влакнините защитават хората от сърдечно-съдови заболявания, астма, пневмония, инфекциозни болести, освен това, у мъжете в този списък се добавя и рак, доколкото фибрите могат се свързват с агенти, потенциално причиняващи заболяването.
Учените са посочили, че най-полезните в това отношение зърнени култури са тъмният ориз, лещата и пшеницата.
Д-р Икунг Парк от Националния онкологичен институт в Бетезда е провела проучване, за което съобщава Ройтерс. Тя доказва, че за да не умират от сърдечно-съдови заболявания, рак и инфекции, хората трябва всеки ден да ядат храни, които съдържат влакнини (фибри).
