Вторник, 19 Юли 2011 21:44

Колбасите вредят на сърцето

От agronet
Оценете статията
(0 оценки)
190711-8Американски учени от Харвардското училище за обществено здраве (HSPH) съобщиха за констатациите, получена в хода на поредното изследване на ефекта на храната върху здравето. Установено е, че използването на промишлено преработени червени меса (бекон, наденица, кренвирши, месни деликатеси) значително увеличава риска от сърдечносъдови заболявания и диабет тип 2.
Все пак натуралното червено месо - говеждо, агнешко, свинско - не причиняват такива трагични последствия. Изследователите откриват, че дори и 50 грама месни продукти (няколко кръгчета салам или 1 хот-дог), консумирани ежедневно повишават риска от сърдечносъдови заболявания с 42%, а риска от диабет - с 19%.

Важността на изследването се крие в това, че преди обработеното и натуралното месо не са се разглеждали по отделно за проучване на тяхното въздействие върху организма. Сега е известно точно какъв вид месо може да бъде вредно: това, което е пушено, осолено и обработвано с добавянето на химически консерванти.

Количеството на холестерина в преработените меса и натуралните остава приблизително еднакво. Целият проблем е различното количество сол и консерванти, а не само в мазнините, както се смяташе досега. В преработеното месо се съдържа средно четири пъти повече натрий. Солта, както е известно, повишава кръвното налягане и увеличава риска от сърдечносъдови заболявания. Освен това, опити с животни показват, че влизащите в състава на консервантите нитрати допринасят за развитието на атеросклероза и намаляват глюкозния толеранс (което увеличава риска от диабет).

Изследователите отбелязват, че употребата на една порция от тези храни седмично не е свързана с голям риск, затова може от време на време да се консумират месни деликатеси.

Add comment




ПОТРЕБИТЕЛ

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

Коментари

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
  • Последни

  • Top