При тези храни ключът към отслабването е във фибрите. Консумацията на големи количества здравословни храни като ядките и плодовете е по-важна и ефективна стратегия за отслабване от спазването на диети, твърдят експерти, цитирани от Би Би Си.
Ако искате да отслабнете или да контролирате своето тегло в разумни граници, трябва да увеличите приема на ядки, плодове, кисело мляко и зеленчуци – храни, богати на ценни фибри. По този начин ще потиснете апетита си и няма да оставите място в стомаха си за по-калоричните и мазни храни, обясняват изследователи от Университета Харвард.
Проведеното от тях проучване включва 120 000 души и е публикувано в престижното списание New England Journal of Medicine. Участниците били проследени за период от 20 години.
За никой не е изненада, че свързаната с най-сериозно напълняване храна е чипсът. Една порция от соленото лакомство е довело средно до повишаване на телесната маса с 1,5 килограма.
Подобни резултати били наблюдавани при хора, които са консумирали допълнително сладки напитки и мазни меса.
Кои храни са подходящи за отслабване
Направеното проучване показва, че в дългосрочен план най-полезни за фигурата са храни като киселото мляко, ядките, зеленчуците, плодовете и пълнозърнестите храни. Консумацията на допълнителна порция кисело мляко на ден е довела до отслабване с 0,37 килограма, а редовният прием на зеленчуци - с 0,1 кг.
Дариуш Мозафариан, професор в Харвард и водещ експерт в проучването, смята, че съдържанието на фибри в тези храни обяснява техния ефект. Фибрите са хранителни вещества с голям обем и с практически нулево съдържание на калории. Ето защо богатите на фибри храни засищат бързо човек и намаляват консумацията на други по-калорични храни.
Публикувана във
Полезни
Споделяне в обществена мрежа
Add comment
ПОТРЕБИТЕЛ
Коментари
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
Последни
Top
-
ВАЖНО,АКО ИСКАТЕ ДА ПЕЧЕЛИТЕ! WAZZUB е новия конкурент на Google,…
Oт Ина Кръстева
Активен Събота, 28 Април 2012 07:57
-
Преди изборите: г-н Хасанов, след изборите:Айде бе мангал мръсен.
Oт дяда Вася
Активен Понеделник, 02 Април 2012 21:01
-
Dika ti go pobedi
Oт pepi
Активен Неделя, 15 Януари 2012 02:16
-
Dika ti go pobedi
Oт pepi
Активен Неделя, 15 Януари 2012 02:15
-
Много лесно изглежда, ще го пробвам днес :)
Oт Дневно.БГ | Последните новини, винаги свежо!
Активен Събота, 03 Декември 2011 23:11
-
Изот Девелопов Пълдинов - правеца
(5)
Награда ще спечеля ли ако стана топ коментатор... или то…
Публикaция на Сряда, 03 Ноември 2010 01:57
-
Venelin Manolov
(3)
Бързина,точност,коректност!
Публикaция на Неделя, 28 Август 2011 17:09
-
Milena Staneva
(1)
Коментара тук е излишен. Защо ли? Ами много просто. В…
Публикaция на Понеделник, 08 Ноември 2010 22:00
-
BgCode
(1)
Колега ти сам си пишеш и сам си коментираш. Сам…
Публикaция на Вторник, 09 Ноември 2010 23:54
-
teladrator
(1)
neka go sadqt toq nai setne :@
Публикaция на Понеделник, 27 Декември 2010 18:52
Най-добри автори
-
Цветелина Ангелова
(1)
Deep Purple
(3 коментари)
-
Изот Девелопов Пълдинов - правеца
(1)
Модул в модул за joomla 1.5
(6 коментари)
-
snake snake
(39)
Светът ще може да наблюдава рядко слънчево затъмнение
(0 коментари)
-
BgCode
(2)
Статистика на сайт с getclicky.com/
(0 коментари)
-
Daniela Stoeva
(1)
Една споделена изповед
(0 коментари)
