Сряда, 27 Юли 2011 12:20

Холестерола може да бъде победен с Витамин В9

От agronet
Оценете статията
(0 оценки)
270711-3Учените са доказали, че фолиевата киселина е в състояние да поддържа в норма съдържанието на мазнините в кръвта. Смята се, че високите нива на аминокиселината хомоцистеин в кръвта увеличават риска от сърдечно-съдови заболявания, тъй като това съединение участва в образуването на вредни липиди с ниска плътност и атеросклеротични плаки.
Фолиевата киселина (витамин B9) е в състояние да намали концентрацията на хомоцистеина и може да се яви защитен фактор за кръвоносните съдове и сърцето.

Тази връзка са решили да проверят научни сътрудници от Университетската болница в Цюрих (Швейцария). За своето изследване от базата данни на болничната лаборатория те вземат информация за съдържанието на фолиева киселина и мазнини в кръвта на почти 1750 пациенти.

Липидния профил е набор от специфични изследвания на кръвта, които позволяват да се определят отклоненията в мастния метаболизъм на организма, което е от голямо значение за диагностиката на атеросклерозата.

Анализът на данните е показал, че по-високите нива на фолиева киселина обуславят по-малко съдържание „лошия” холестерол, свързан с липиди с ниска плътност. А нивото на защитните липиди с висока плътност, които се борят с атеросклероза, напротив, е повишено.

Разкритата връзка, която учените наричат физиологично обусловена, не зависи от възрастта и пола. Все пак, учените не могат да вземат предвид предпочитанията към храна и начина на живот на пациентите, тъй като тази информация не се съдържа в базата лабораторни данни. Затова, те съветват да се провеждат допълнителни изследвания по този въпрос, защото на липидния профил и съдържанието на фолиева киселина в кръвта може да повлияе храненето и здравословния начин на живот.

Учените смятат, че получената информация е много важна и полезна. Ако се потвърди твърдо, че фолиевата киселина влияе върху съдържанието на мазнини в кръвта, то арсеналът на съвременната медицина ще се обогати с още един метод за предотвратяване на атеросклерозата и сърдечно-съдовите заболявания.

Резултатите от изследванията на учените от Швейцария ще се появят в августовския брой на списание „Nutrition”.

Add comment




ПОТРЕБИТЕЛ

Коментари

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
  • Последни

  • Top

Светът в думи

 

nelipic_150
 Всеки човек има мнение, но малко знаят, че споделеното променя света

 


SlivenCity.com © 2007 All rights reserved. За контакти slivencity@slivencity.com | Реклама